Valpisar i magen

Oooh det är ju nu som jag verkligen ska vara aktiv som bloggare, ska skärpa mig jag lovar!

Kan börja med att parningen gick bra- till slut. Vi åkte ju upp till Norton på dygn 14, men inte förrän dygn 18 blev det parning med ca 10-15 min hängning.

Bild på det vackra paret.


Sen har tiden gått väääldigt långsamt nu i 29 dagar. Vi har inte sett några säkra tecken på valpar. Men hon kläktes efter 2½ vecka, kan ha varit att hon mådde illa då. Och hon har haft genomskinliga flytningar. Men jag vågade inte hoppas.

Vi hade inte bestämt oss för om vi skulel göra ultrljud eller inte förrän vi för en vecka sedan fick reda på av en kompis, Pelle, att hans föräldrar har ett eget ultraljud hemma eftersom att de har får och att vi kunde ultraljuda hemma hos dem om vi ville. De har även egna hundar som de brukar använda det ultraljudet på, de är uppfödare.
Så det lät bra och Tindra gillar att åka bil så vi bestämde oss för att ultraljuda idag kl 15.
Kändes skönt att slippa veterinären, Tindra har vart med om så mycket där så hon gillar inte alls att åka dit längre.

Jag var SÅÅÅ nervös. Ultraljudet var sånt att det skulle pipa om hon var dräktig när man kom över ett foster. Först hände absolut ingenting, men sen, när han flyttade den mer mot mitt mellan spenarna på henne så pep det :D Och de kunde säga att hon är dräktig. Jag blev otroligt glad.

Så nu har vi 5 veckors väntan sen är det dags för valpar. 17 mars är beräknat valpningsdatum.
I slutet av februari tänkte vi börja bygga hennes valplåda.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Guu vilken fin hund! skulle gärna vilja ha en men har redan 2 katter. Hoppas allt går bra=)

2009-02-11 @ 20:32:49
URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Postat av: ämma

Hej! Snubblande över din blogg, gud så underbart med valpar! :D



Hoppas allt gåt bra! :D



hälsningar Ämma

2009-02-12 @ 12:39:58
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0