Valparnas första måltid

Idag var det dags för valparna att smaka hundmat för första gången. Vi blötte upp Starter till dem och gav dem det när det var mjukt nog. Njorton fattade galoppen direkt och ställde sig med ena tassen i skålen och började glufsa i sig. Så nu är han officiellt kullens matvrak.
Tjejerna började med att spegla sig i matskålen och slickade på kanten. Men till slut så förstod alla att det var nåt gott däri och åt på bra alla fyra.





Efteråt fick de lite vatten och det tyckte de var väldigt skoj. Alla drack lite och kände även på vattnet med tassarna.
Trots detta så skulle de ha efterrätt när Tindra kom in i lådan för att se vad som hände...

Jag har väldigt svårt för att bestämma mig för vilken jag ska behålla. Så om någon duktig person (läs uppfödare eller liknande) läser min blogg och har någon liten aning om vilken tik som blir mest lovande för utställning och avel så hojta gärna till ;)

Namnen är på G nu jag lovar...men även det är väldigt svårt. Har två av namnen klara men fortfarande två tikar som vi inte riktigt bestämt oss för namn på.

Kommentarer
Postat av: johan

riktigt fin hund du har! :)

2009-04-14 @ 22:07:34
URL: http://johanbliixt.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vad duktiga de var med att äta "riktig" mat. Fast mammas mat är nog godast.

2009-04-14 @ 23:09:52
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: evelina

kolla gärna in min ' dagens look alike ' och säg vad du tycker:)



nej vad söta valpar , jag har lust att ta ut dom ur bilden så söööööta!

2009-04-14 @ 23:15:04
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0