Större "valplåda"

Idag gav jag valparna mat på morgonen när jag steg upp, sen åkte jag till jobbet och glömde kvar matskålen i valplådan. När Tobbe vaknade så låg Njorton och sov i den....hahaha.
När jag kom hem ikväll så var det äntligen tid över för att flytta valparna till köket. Vi har en grind till hallen och en till tv-rummet så att de håller sig till att vara i köket. Fick ta bort alal sladdar från golvet och flytta på lösa saker som strykbräda och stolar. Bordsbenen klädde vi in med tidningspapper för tat förebygga eventuella tuggmärken.
Köket är ganska stort så vi la bara tidningar i två hörn och ett lakan under bordet.

När vi släppte ner dem i köket så uppstod allmän förvirring först, de var nyvakna.
Men det tog inte lång tid innan vita tiken började utforska medan hon glatt viftade på svansen. Sen började hon studsa runt och leka. Katten råkade befinna sig under köksbordet just då och det var kärlek direkt..ja från vita tikens sida dvs. Hon utsåg honom till hennes bästa kompis i hela världen och började leka med honom. Janus är lite förnäm av sig och ganska bestämd, han såg kränkt och lite äcklad ut när hon började springa efter honom...ja springa efter var inte allt hon gjorde, hon störtdök in under honom med hela kroppen, viftade på svansen som en propeller och försökte för glatta livet att inbjuda honom till lek. Han såg irriterad ut hela tiden men jag är säker på att han tyckte det var kul fast  det skulle han förståss aldrig erkänna. Han stannade nämligen kvar i köket tills valparna somnade och lekte med dem på sitt eget lilla sätt, väldigt försiktig var han.

Ja Njorton började utforska köket strax efter vita tiken medan röda och rosa tikarna stannade länge i sitt hörn. Till slut lekte även röda tiken men den rosa var inte pigg på det. Hon är ganska försiktig av sig.
Just nu ligger alla och sover i varsitt hörn i princip. Men här kommer lite bilder fårn leken innan.

Klockren bild!!


Lek med mig, katt!


Nej nu jävlar!


Då ska jag jaga dig!


Njorton fattade tycke för fåret. Kanske såg en viss likhet med sig själv i det...


Äckliga valp!


Röda tiken hittade Texas bäver


Här har Njorton slocknat


Röda tiken la sig framför Njorton


Rosa tiken la sig vid grinden till tv-rummet


Och till slut så la sig även den vita tiken

Kommentarer
Postat av: malin

Fytusan vad söta dom är ! :D

2009-04-23 @ 01:52:29
Postat av: sandra

Haha dom är så söta så man vill gråta:) hehe. Underbara. Gillar katt/hundleken;).

Mischa fick fyra bebisar igår, allt gick jätte bra:)

2009-04-23 @ 18:10:16
Postat av: Marina

Åååh grattis!! Gud va kul att allt gick bra =) Är hon duktig med dem? Du får maila mig lite bilder sen!!

2009-04-23 @ 19:18:39
URL: http://samojedvalpar.blogg.se/
Postat av: Ebba

Fyfasiken så söta!!! Allt bra med er? Kram

2009-04-29 @ 15:49:37
URL: http://www.tunnbrodsrulle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0