Avmaskning

Nu har vi börjat avmaskningen på de små. Vi missade det både innan parning och under tiden hon var dräktig och då ska man göra det vid 3 veckor om man ger Axilur.
Så vi köpte Axilur MIxtur som är flytande och mer anpassat för mså doser, som ju valpar ska ha. Kan säga att det var INTE uppskattat ;P Spott och fy sa de. Skakade på huvudet och försökte spotta ut det, haha, stackarna.
Tindra, Texas och katten fick också påbörja en kur idag. Surast över denna procedur var katten. överlägset. Att det är svårt att få i katter tabletter visste jag, men SÅHÄR svårt har jag aldrig varit med om. Mina katter som bor hos mina föräldrar har jag bara kunnat lägga på rygg i knät och slänga ner en tablett i halsen och vänta tilsl de svalt. Det tog lång tid men de låg still iaf.
Janus tycker för det första inte alls om att ligga på rygg så bara där startade ju hans misstycke. När han sen fick en tablett nerslängd i halsen, då blev han arg. Tobbe fick komam och hålla i hans bakdel så han skulle ligga still. Han svalde annars väldigt snabbt som tur var. Men efteråt sprang han iväg med en min som att jag utsatt honom för den största kränkningen någonsin....nåja, bara två dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0