Tandsten

Imorrn ska vi lämna in Tindra till veterinären för att ta tandsten. Hon har mycket tandsten nu, tror det blir 3:e eller 4:e gången totalt (minst) som vi tar tandsten på henne, det började tidigt. Tyvärr blir det att söva henne och skrapa, finns inga andra alternativ här, vet inte om det finsn på andra ställen. Så jag försöker undvika det i det längsta men nu ska vi ju snart på utställning i Ronneby så jag vill inte få nån anmärkning för det. Hon har sån tandsten så det går liksom inte att skrapa själv, svårt att förklara.
Men vi ska lämna henne kl 8:15 imorrn bitti.
Såhär illa ser det ut nu:



Ska se om jag hinner ta en bättre bild av hur fula hennes tänder är nu innan vi åker imorrn.

Rösta på mig

Kommentarer
Postat av: Nita/tigerlilja

Åhhh! Jag hittade en blogg om min favoritras ju :-) Har haft sammis i många år men har nu bara en tik ute på halvfoder. Saknar den vita fluffiga bollen man hade men men, man kan inte få allt i världen heller.



Det där med tandsten känner jag igen... Med min gamla hane fick jag åka in stup i kvarten. Numera använder jag Plaque Off och det funkar jättebra! Har du provat det?

2008-07-28 @ 09:21:09
URL: http://www.tigerlilja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0