Lite info

Jag har fått reda på att hon följer SKK's parningskontrakt nu och även vilket av alternativen det är som gäller så allt sånt är klart nu. Sen fick jag även lite info om att Tindra ska ha ett färskt leptospiros innan parning, hade aldrig hört talas om det förut men det är tydligen en väldigt ovanlig bakteriesjukdom som är/kan vara (?) dödlig och man kan ge ett förebyggande vaccin mot det men det är inte garanterat att det hjälper. Det var den info jag fick fram av att googla lite iaf. Ska prata om det med min veterinär nån månad innan sen. Och så skulle jag tänka på att avmaska henne när hon börjar löpa, vilket också var nytt för mig så det var tacksamt att få veta.

Snart närmar sig hundutställningen i Ronneby, jag ska stälal Tindra där. Kul när det är så nära för en gångs skull faktiskt. Missade förra året tyvärr. Hade vart kul att plocka iaf ett cert innan det är dags för valpar :) Har 5 utställningar på mig för det tror jag.
Ronneby
Böda
Sofiero
Växjö
Stora Stockholm
de fem har jag tänkt åka på innan det är dags. Stora Stockholm blir första gången så det ska bli enorm spännande. Ska passa på att se Magnus Uggla i hand revy med Ulvesson o Rehborg också när vi är där uppe :)

Vi kom precis in från långpromenaden Tindra och jag.
Bilden är tagen i morse när hon gnufsade i sängen, hon brukar göra så på morgnarna för hon vill bli klappad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0