Utställningen i Ronneby

Nationella utställningen i Ronneby 2008 genomförd! I ösregn...

Dagen började med att vi försov oss en timme så morgonpromenaden blev lidande. Jättetrötta gick vi upp kl 7:30 och Tindra ville helst ligge kvar och sova. Väl i bilen gjorde hon några försök att skälla men lät mest morgonhes. Vi var på plats 8:50 och mötte Carina och Yanni som åkt ner för att titta på. Som tur var så gick ju samojederna först så hon hann inte bli så blöt. Hann knappt nånting, jag hann kamma igenom henne snabbt o sen var det bara att gå in i ringen, hann inte ens få mig mig korven.

Tindra och jag i mitten


På språng


Vi var 5 st som tävlade i Öppen klass tikar. Tindra och jag gick vidare med en 1:a och kom sen på 2:a placering med CK och gick därmed vidare för att tävla om bästa tik. Där placerade vi oss som 3:a av 4:a.
Vinnare bästa tik blev veterantiken NORDUCH Bivvilis Ayla Of Antactica, Grattis!
Eftersom att den tiken redan är champion så gick Certet till 2:a bästa tiken som idag blev tiken som vann över Tindra i öppen klass, Newsam's Penélope Cruz, grattis till certet!

Jag är mycket nöjd med dagen och koemmentarerna Tindra fick var:
"ok storlek, välformat feminint huvud, vackert uttryck, utmärkt pigment, bra hals o rygg, välburen svans, utmärkt front, utmärkt kropp, kraftiga ben o bra tassar, vacker päls, utmärkt rörelse."

Prisrosetterna: 1:a pris, 3:e placering, CK


Kommentarer
Postat av: Angelika

Gratulerar till fina resultat. Själv har jag börjat bli nervös inför nästa helg...Men det ska nog gå bra. På lördagen startar vi som hund 57 i ringen...snacka om att vi kommer att få vänta. Söndagen blir bättre...startar som hund 18.

2008-08-10 @ 14:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0