Valparna 8 veckor

Nu var det länge sen jag tog kort på dem så i det här inlägget kommer en bildbomb igen!
Idag har vi hunnit med mycket, på morgonen var vi inne på hundbiten och hämtade mått till Royal Canin maten så att de nya ägarna kan mäta upp maten åt valparna. Och så köpte jag nytt valpshampo, "ESPREE Puppy & Kitten". Rekommenderar det varmt. ESPREE är väldigt bra, de har jättemånga olika schampon.
När vi kom hem tog vi ut valparna och Tobbe passade dem medan jag torkade av golvet i köket. Sen var det dags för bad, det var väldigt äckliga i pälsen. Badet gick väldigt bra idag, jätteduktiga har de blivit.
Efter det lekte de förstås en massa och då kom Åse och Hasse hit för att se dem en sista gång innan de flyttar. Innan de åkte hem slocknade valparna och när de åkt passade jag då på att klippa klorna på väldigt sömniga valpar. Gick jättebra den här gången också.
Efter middagen ikväll tog jag dem en och en på en liten koppelpromand igen och de är väldigt duktiga alla fyra. Känns jättebra att jag hunnit lära dem lite grunder. Det blir ju jobbigt nog för dem att flytta så om de aldrig badat, fått klorna klippta eller fått gå i koppel så hade det nog blivit ännu svårare för dem och deras nya ägare.
Efter koppelrundan öppnade jag så de fick vara i tv-rummet så har jag suttit och lekt med dem lite. David har varit här och kollat på sista delen av Inför Eurovision med mig. Vi är inbitna Schlager-fans!

Fick mail av min representant för Agria ikväll att alla valparna kommer vara försäkrade under hemresan, känns jättebra verkligen. Hon har ringt de nya ägarna och de har tecknat försäkring nu i förväg. Fick reda på av henne att Njorton kommer heta Bison i sitt nya hem. Känns ovant, mitt lilla Njort! Men kommer bli bra, han kommer nog bli stor nog att passa in i det namnet.

Imorrn kommer Eira att flytta hemifrån. Ingen exakt tid bestämd, men blir efter kl 11. Jag har suttit och skrivit ner skötselråd ikväll som jag ska ta o skriva ut. Alla papper är förberedda, ska bara plocka ihop alla saker som ligger överallt som ska skickas med.

Nu kommer det då massa bilder jag tagit idag.

Caught in action, Janus lurar med sig Lovis upp för trappan..


Här har han lurat upp henne i sängen där de busar för fullt


Påkommen??!


Anijo


Njorton


Anijo ville gosa (sjukt lik Tindra när hon var 8 veckor!)


Gääääsp! Anijo igen..


David blev överfallen av Lovis


Njorton leker med flamingon


Och här har Njorton kommit över pipmattan


Eira la sig bredvid Tindra


Eira och Lovis

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vad gulligt - hälsa valparna!!

2009-05-11 @ 23:00:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Angelika

Haha...Njort har ärvt sin pappas intresse för pipleksaker!!! Mitt råd till de nya ägarna: -Köp många...och hållbara, de går åt!!!

Kommer att sakna rapporterna om dom små.

2009-05-12 @ 08:59:10
URL: http://ankickan.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Verkar som om Janus tycker att det är rätt valpis som stannar iallafall:)

2009-05-13 @ 21:23:55
URL: http://www.123minsida.se/Chill-Zone
Postat av: Sanna

vilka fina bilder och vilka söta hundar jag älskar verkligen hundar och samojedhundar är en av mina favorit raser!

2010-06-20 @ 16:27:10
URL: http://sassyhjrtat.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0