Stamtavlorna

Idag efter jobbet hämtade jag stamtavlorna på Konsum i Fågelmara. Snabbt jobbat SKK!! Massa grejer fick jag med, köpeavtal såklart och sen vaccinationskort, ägaranmälan till SKK, ansökan om medlemskap i SKK eller rasklubb, ansökan om försäkring i Agria, dvd'n Välkommen hund samt en informationsbroschyr med samma namn.
Sen kom Marie-Lousie från Agria hit kl 15. Hon är smådjurrespresentant för Agria i Blekinge. Hon hade med sig portabel vattenflaska/skål till alla valparna samt ett litet informationsblad om deras försäkringar samt henens visitkort. Hon fick namn och telefonnummer til lde som har tingat valp så att hon kan ringa dem innan de hämtar sin valp och ge dem möjlighet att få den försäkrad innan hämtningen, så den slipper vara oförsäkrad under bilresan hem. Tycker det är jättebra för jag ser hemskt gärna att valparna får fortsätta vara försäkrade i Agria, iom att Tindra är det och jag har dolda fel-försäkringen där.
Hon skulle dessutom ta hand om att försäkra in Lovis i Agria åt mig och jag får mycket generös rabbat!

Imorrn bitti kl 10 är det dags för sprutorna på Karlskrona Djurklinik. Valpisarna var lite äckliga i pälsen så det blev ytterligare ett litet bad ikväll. När jag ändå var i farten så drog jag även in det stora fluffet i duschen när valparna var klara. Så nu ligger 5 blöta och trötta fluff i köket och sover. Fick förstås föna Tindra efter badet som kompensation.

Texas ligger här och kollar på Välkommen valp med mig. Han undrar nog varför det är hundar instängda i tv-n.

Kommer även bli ett besök in till Hundbiten i Karlskrona imorrn. Jag var ju dä och köpte en massa foder i förgår och frågade efter små påsar med foder som jag kan lämna med valparna. Precis när jag varit där så kom deras ombud fårn Royal Canin dit så de berättade om mig, så hon lämnade kvar tre påsar med hundmat där åt mig att hämta gratis tillsammans med rabbatkort och provförpackningar med schampoo. Väldigt generöst!!

Känner att alla är väldigt givmilda just nu, stort tack! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0