Miljöträning

Först vill jag säga: Hej Jennifer, jag såg din kommentar i mitt förra inlägg och det var verkligen SUPERROLIGT att höra att det går så bra. Tror hon uppskattade att få en kompis, är nog värre att flytta hemifrån och bli helt ensam som hund. Hur går det med rumsrenheten? =) Lovis är duktig men det blir ju nån olycka på natten när de är såhär små. Fortsätt gärna håll mig uppdaterad =)

Sen fortsätter jag med att vi var i stan idag med Lovis. Jag hade köpt en par jeans som var för långa som de la upp åt mig som jag skulel hämta idag. Det var väldigt läskigt tat åka bil tyckte hon, pep mycket ju fortare vi körde. I låga hastigheter eller när vi stod stil var hon helt tyst. Precis tvärtemot Tindra, suck :P
Så vi parkerade på torget och gick ner till Kronan med henne. Hon travade på glatt fast inte med lika mycket energi som hemma så det var nog mycket nytt att ta in för henne. Men hon var inte rädd. Tobbe stod utanför med henen medan jag gick in efter mina jeans. Tog väl 5 minuter, på den tiden hann det komma fram tre stycken och tyckte Lovis var jättesöt =)
Sen gick vi vidare en liten sväng innan vi åkte vidare. Givetvis råkade vi välja att åka in till stan med henen just den dag so mstudenterna hade haf tsi nmösspåtagning. Så det var gott om studenter som sprang omrking och sjöng och skrek. Och det tyckte Lovis var lite lustigt men hon blev inte rädd för dem heller.

Nu ligger hon helt däckad i tv-rummet, hon lär nog sova ett bra tag.

Är nog bra att öva på bilresor iaf för vi som bor så långt ut i skogen har ju inte nära nånstans, så det blir nästan alltid långt när hon får följa med då.
På onsdag ska vi till Värmano med Texas och då måste hon ju följa med, så det blir första riktigt långa resan för henne. Hoppas det kommer gå bra, får ta med oss diverse saker till henne. Men åd får hon dela bur med Tindra så det blir säkert lättare för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0