Koppelträning

Idag har jag varit i stan med Victoria. Blev en del kläder inköpta samt två par skor vilket var helt befogat eftersom att jag har haft mina pumaskor i tre år.
Efter shoppingrundan var det dags för inköp av mat till alla djuren, illermat, kattmat och tre påsar hundmat. Köpte ytterligare en säck starter till Tindra och valparna samt en säck Royal Canin medium Junior till valparna som jag ska vänja dem på till denna veckan. Gav dem lite i maten de fick när jag kom hem och det slank ner bra så det ska nog inte bli några problem.
Sen köpte jag då även schäferfoder till Texas.
Väl på HUndbiten köpte jag även små halsband och koppel till valparna och ikväll har de varit på en liten koppelpromenad fram och tillbaka till brevlådan. Det gick jättebra, vi tog en i taget för att de inte skulle busa och trassla in sig. Anijo var duktigast, följde mig väldigt bra när jag lockade på henne och berömde henne. Njorton var mest misstänksam men till slut fick jag även honom med mig med en massa lockande. Lovis verkade inte ens märka koppelt utan hoppade och skuttade som en liten kanin.
Nu sover alla fyra i köket efter sin första promenad. De kommer nog vara bra koppeltränade tills det är dags att flytta om det fortsätter såhär bra. Och deras eget halsband och koppel kommer följa med till det nya hemmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0