Valpbesök

Idag är första dagen sen valparna föddes som nån har vart här och hälsat på. Det var mina föräldrar som absolut ville komma, så de fick komma en liten stund. Tindra blev överlycklig!
Hon blev inte alls stressad och hade tid att lägga sig och ge valparna mat ändå så det kändes skönt.

Nu är det klart att en av tikarna kommer flytta till Kristianstad.
Däremot blev det inget med den andra intressenten så en tik är fortfarande ledig.

Har fått hem registreringanmälan idag påskriven av Carina. Så nu ska jag bara komma på namn till småttingarna så kan jag skicka in och få hem stamtavlor sen.

Problemet är att jag har sjukt svårt för att komma på namn. OM jag ska fortsätta ta valpar (isåfall på valpen jag behåller om några år) så är det ju kanske smidigt om detta blir en A-kull. Reggar jag kennelnamn så ska det ju påföras även på dessa valparna i efterhand.

Eller så väljer jag ett tema, eller en annan bokstav..Åh så svårt! Förslag? ;P

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej! Så här gjorde jag med mina valpar... nu är det långt borta att jag ev tar fler dock.

Första kullen fick Kärlekstema, jag döpte de från A till E i den ordning de föddes.

Emanazione´s All U Need Is Me

Emanazione´s Bort To Be Loved

Emanazione´s Can´t Stop Loving Me

Emanazione´s Dearest of Them All

Emanazione´s Everybody Loves Me



Nästa kull kallade jag Pacifickullen och blev döpta efter öar i Stilla havet och jag fortsatte på alfabetet.



Emanazione´s Four Tiny Nauru Paws

Emanazione´s Go Go Mr Tokelau





Kanske ger dig lite tips, mina namn var redan satta innan valparna kom. Det tycker jag är superroligt! :D



KRAMia

2009-03-26 @ 12:34:55
URL: http://www.mumsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0