Röntgenfunderingar

Funderar plötsligt på om jag kanske ändå skulel röntga Tindra för at tfå veta hur många valpar hon ska få.
Pratade idag med veterinären jag jobbar hos och hon undrade varför jag inte röntgade henne med tanke på att det är Tindras första kull och första gången jag är med om valpning. Frågade nämligen henne om lite råd och hur man vet om nåt gått fel, hur man vet om tiken är färdigvalpad osv.

Så kanske jag skulle det? Fast tänk om hon blir stressad av att åka till vetten så här nära på slutet.
Och på sätt och vis är det ju kul med överraskningen hur många valpar det blir när de väl föds.

Ska jag röntga så får det ju bli imorrn om nån har tid att ta emot mig, på fredag ska jag jobba och sen på måndag är det för sent, jag åker inte en dag innan beräknad valpning.

Åh vad göra?!

6 dagar kvar...har köpt en ny säck foder till Tindra idag och även mjölkersättning för att vara redo om det behövs.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Ja...och köp hem lite köttfärs...Carina säger att det är bra att mata dom med om någon skulle "bli utstött" och inte få i sig tillräckligt med näring. Den ska ges rå då i små, små bitar...

2009-03-12 @ 10:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0