Höll på att köra på en hund!!

Det här har inte med Tindra eller valparna att göra, men måste berätta!!
Vi körde till Jämjö för att handla ikväll, David satt valpvakt under tiden, tog ca 30 min.
När vi var på väg hem (det är en krokig asfalterad väg med 70 km/h som fartgräns) så möter vi en cyklist med sin hund. Klockan var då ungefär halv sju, så det hade börjat skymma. Han hade inga reflexer och inget/dåligt lyse på cykeln.
Tobias körde och jag satt bredvid i framsätet. Plötsligt när vi är jättenära cyklisten och hans hund så springer hunden bakom cykeln och rakt mot bilen, den var alltså inte kopplad!!!
Tobias fick såklart slänga sig på bromsen och då blev hunden rädd och liksom stannade upp. Jag skrek för jag trodde vi skulle köra på hunden, vilket var väldigt nära kan jag säga!!
Chockade körde vi hem. Vi borde ha vänt och skällt ut människan!!
VEM cyklar på en asfalterad väg med en okopplad hund som han uppenbarligen inte hade pli på??!! När det nu dessutom är koppeltvång fr om 1 mars.
Han kan ju inte vara mycket rädd om sin hunds liv.Hoppas verkligen han blev rädd och fick sig en tankeställare.

Det brukar cykla folk längs denna vägen med hundar men de har alltid varit kopplade så därför blev vi extra chockade, kände inte igen den här mannen heller. Ser jag honom igen med hunden okopplad så jävlar!

Kommentarer
Postat av: sandra

Vilket pucko!! han va då inte så rädd om sin hund. Jasså får man inte ha hundarna lösa alls nu då eller?

kram

2009-03-28 @ 09:31:39
Postat av: Anneli

Men fy vilken hemsk upplevelse. Man undrar hur dumma människor får vara egentligen.

2009-03-29 @ 00:22:03
URL: http://chitassar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0