Baddags

Jo jag har bestämt mig för att bada henne ändå, åtmindstonde bakdelen av henne. Fick poängterat att det är lika viktigt att tiken är ren vid valpning som att man själv är ren om händerna osv.
Plus att det ngo är skönt för henen att bli lite tvättad.

Tycker hon kan inte ens ligga ordentligt ikväll, det är bara mage överallt.

Bestämde mig att inte röntga henne, känenr att det är för sent i dräktigheten för att jag ska våga chansa på att dra iväg med henne. Det får bli så många det blir och det ska nog gå bra!

Har kommit på mig själv med att vara väldigt nervös nu, fick ont i magen innan när jag satt o funderade på när hon kommer valpa, hur många det ska bli och hur många av varje kön.
Dessutom är jag så jävla känslig så om Tindra har ont och är ynklig vid förlossningen så kommer jag säkert börja gråta, suck :( Hon är ju min lilla bäbis! Om inte annat så lär jag gråta av glädje när de små liven kommer ut.


Idag var mamma och pappa här- igen. Nåja det gick bra idag men har sagt till dem att de inte får komam hit mer nu innan valparna är födda.
Hmm mamma som blev helt förfärad när jag sa att Tindra skulle ha valpar klappade henne massor när de kom och pratade med henne "Ååh, ska du ha valpar..ja du är så fin!" och så fick hon en kakbit under bordet nrä de fikade :P
Misstänker att det 'är fler än valpköpare som kommer besöka oss runt påsk...
Tobbes mamma ringer också ofta och undrar hur det är med Tindra och hur det går. :)

Idag satte vi upp en grind mellan tv-rummet och köket. Så Texas kommer få vara i köket/hallen om nätterna fr o m nu, ja även på dagarna sen när valparna är här. Hoppas även kise väljer att hålla sig på den sidan grinden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0