Utställningsbadad

Nu har jag badat Lovis inför utställningspremiären på lördag. Hon var väldigt duktig faktiskt så jag antar att övningarna som liten valp hjälpte. Stod stille i duschen tålmodigt. Försökte fly nån gång men då hejdade jag henne bara så gjorde inte mer motstånd.
Efteråt gnussade hon överlyckligt i handduken. La en ny handduk i hallen på golvet och tog fram hårfönen. Det gick hon inte med på utan sprang misstänksamt på behörigt avstånd....framkrypandes på handduken kom däremot ett fluff av större modell. Trots att hon inte badat så tiggde Tindra om att bli fönad.  Så där satt jag i hallen i säkert 10 minuter och fönade Tindra istället medan Lovis sprang omkring och lekte med katten som nu ligger smått irriterad på akvariet, i säkerhet.

Nåja hon verkar ha självtorkat bra redan av allt springande. Får bli en borstning och kloklippning ikväll när hon är torrare.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Haha, ja, jag känner igen det där med fönen! Norton lägger sig i knät på mig när han ska fönas! Och somnar ibland...snacka om att njuta av det...

2009-07-17 @ 08:00:02
URL: http://ankickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0