3 veckor kvar

Jag är så förväntansfull, idag är det bara 3 veckor kvar till planerad valpning!!! 25 kilo väger den lilla tjockisen redan.
Det är ju så att fostren  utvecklar mer än 75% av sin födelsevikt från vecka 6-9 så har hon redan gått upp 4 kg så kanske det är ganska många?
Nu är valpisarna iaf 7 cm långa och frammåt fredag börjar de utveckla päls =)

Idag har Tindra vart på promenad med min mamma, det tyckte hon var värst kul. Hon älskar ju när folk hälsar på och att få följa med nån annan ut och gå är ju kanon!

Snart ska valplådan byggas så hon hinner bo in sig i den.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vad spännande. Hoppas allt går bra. Har hon haft valpar tidigare, eller är det första gången? Vi fick en liten valp för lite över ett år sedan, men här blev det kejsarsnitt, så jag fick inte vara med när valpen kom. Det kändes lite snopet faktiskt.

2009-02-24 @ 20:41:12
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej! Ja, det gick bra både för Summer och hennes lilla Romeo som när han föddes bara vägde 78 gr. Han såg precis ut som en liten fågelunge. Jag behöll honom, så jag har en hel liten familj här hemma. Mamma Summer, pappa Yoda och lillkillen Romeo som nu är 13 månader och 1,8 kg.

2009-02-25 @ 08:38:27
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej va härligt med valpar =)

Kram

2009-02-25 @ 14:56:17
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0