Hur det kommer vara...

Jag har inte bara tänkt på att alla som läser det här kanske inte vet hur det funkar vid parning av två hundar, så när jag fick frågan idag så tänkte jag att jag skulle skriva det här.

Jag räknar med att Tindra hamnar i höglöp i slutet av december/början av januari. För att vara säker på exakt när hon är i höglöp så kan man ta prover hos veterinären, vilket jag tror att jag kommer göra.
Sen lastar jag in Tindra i bilen och kör upp till Uppsala där Norton väntar. I bästa fall räcker det att vi stannar över dagen om parningen går bra, han bör väl para henne flera gånger för att vara på säkra sidan. Annars kan det vara att man får stanna med tiken 2 dagar eller så. Vid parningen kommer jag betala en fast avgift till Carina och sedan åker vi hem igen och väntar på valpar.
Om Tindra skulle gå tom så får jag en ny parning gratis. Blir det valpisar så betalar jag ytterligare en viss avgift per levande valp.

Så funkar det :) Tindra och jag kommer alltså få oss en liten mini-vintersemester uppe i Uppsala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0