Göteborgsresan

Inatt kom vi hem, kl 2 ungefär. Peter och Carina hade lämnat hundarna hos oss på kvällen och sen hade David tagit hand om dem tills vi kom hem. Det var ett mycket glatt fluff som mötte mig i dörren!
Det verkar som att det hade gått bra på pensionatet fast Texas var lös i magen, men han blir tyvärr alltid det när vi har honom på pensionat, så vi undviker det i största mån. Ska ringa Carina imorrn, har vart så trött hela dan idag o knappt gjort nånting.
Måste ju lägga ut lite bilder från vår vistelse.

Vi bodde på Gothia Towers, på 16:e våningen. Det var en upplevelse. Utsikt över hela Liseberg.


Det rosa lejonet vann Tobbe åt mig på Liseberg :)





På måndagen gick vi på Nordstan en stund och var hemma hos en kompis, Ulrika, som har chinchillor och iller hon me. Illrarna var med och bodde hos henne hela Göteborgsvistelsen.
På tisdagen var vi på Liseberg, jag pallar inte riktigt med karuseller så Tobbe åkte Kulingen och Topspin själv. Sen åkte han och Ulrika Kanonen. Jag åkte Kållerado 3 ggr, det är min favorit :) Och så var vi på 3D-bion. Det var bland det häftigaste jag vart med om. Har alltid trott att 3D-glasögon var humbug, men jag hade fel. Man ville bara sträcka ut handen och ta på sakerna som såg ut att komma ut ur bioduken och rakt emot en.

På kvällen spelade Magnus Uggla på Liseberg och det var förståss den stora höjpunkten!


Det visade sig att han också bodde på Gothia Towers och senare på kvällen hittade vi honom uppe på Heaven 23. Tyvärr så gick han strax efter vi kom dit..Åååh om vi ändå gått upp tidigare. Där uppe säljer de iaf de godaste drinkar jag någonsin smakat. Kan starkt rekommendera Strawberry Colada där uppe.

Nåja blixten är ju med mitt i rutan på den här bilden, men ni förstår, det var väldigt fint att se ut över Liseberg från rummet när det var upplyst på kvällen. Kan knappt förestälal mig hur det vore att titta ut med den utsikten då de har Jul på Liseberg.


På onsdagen var vi på Nordens ark. Kl 14:30 var det rovdjursmatning och dagens rovdjur var Amurtigern. Det är den största tigern och osm alla andra tigrar är den starkt utrotningshotad :(  Jag är tigerfadder och skänker varje månad en 100-lapp till de stackars tigrarna via WWF, skulle vilja uppmana alla att göra samma sak.


Måste säga att det var väldigt tomt utan lilla fluffet på resan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0